VANGST FOTO'S KLANTEN

Met enige regelmaat ontvangen wij foto’s van klanten

THE DARKNESS

Juli 2022 gingen mijn wederhelft Tru en ik weer de grens over naar het land van wijn en stokbrood voor een 5 daags tripje. Bij aankomst zagen we niet veel activiteit op het water het was dan ook 33° warm en de voorspellingen waren niet zo best, want de komende dagen ging het kwik stijgen tot wel 36°. Vol goeie moed maakte we de hengels klaar en gingen ze te water. S’avonds koelde het jammer genoeg niet af en bleef het 25°.
De eerste morgen mocht ik toch de eerste karper verwelkomen. Na drie dagen stond de teller maar op drie karpers te wijten aan de warme zomer temperaturen.
Toen kreeg ik telefoon van Eddy die op weg vanuit het zuiden huiswaarts aan het rijden was. Ik gaf hem het adres waar ik zat een paar uren later stond Eddy aan de stek.
Hij was al geruime tijd een nieuw aas aan het testen en overhandigde mij hier een zak van “probeer dit eens” zei Eddy. Toen hij zijn trip verder huiswaarts hernam. Haalde ik mijn hengels binnen en maakte ze met het nieuwe aas klaar. De volgende ochtend mocht mijn vrouw Tru de eerste veertiger van de sessie binnen halen 21,3kg.
Tijdens de volgende nacht mocht ik zelfs nog 5 karpers vangen.
Was het door het nieuwe aas of doordat de wind toch beetje gedraaid was.
Goeie vraag. Moeilijk te zeggen natuurlijk. Maar dit werd tijdens de volgende sessie bewezen.

September we gaan terug voor een 5 daags tripje naar dat zelfde water.
Ditmaal hadden we de nieuwe boillie mee van in het begin van de sessie. De test boillie die nu de naam The Darkness heeft gekregen. Het is een boillie op basis van de monster boillie. Monster heeft in zijn 3 jarig bestaan al laten zien dat het een top bol is.
Met een basis die al perfect is en daarbij het testen van verschillende flavours die goed met elkaar samen hangen was Darkness geboren, om de boillie nog een boost van vitaminen en mineralen te geven werd er nog spirulina aan toegevoegd en krijgt hij een mooie donkere kleur.

Na een 4 tal uurtjes rijden zien ik het water in de verte liggen. Eindelijk weer 5 daagjes vissen. Ik arriveer op de stek en zie dat er schuins over mij een paar vissers zitten, rechts van mij niemand dus langs één kant kan ik lekker men ding doen.
De hengels worden klaargemaakt en gaan zo snel mogelijk te water.
Snachts mag ik de eerste karper al verwelkomen. Een kleine spiegel, daarna nog een 17,8kg prachtige spiegel met een paar schubben op zijn flank. Wow wat een goed begin dacht ik, en ja hoor het werd alleen maar beter om de paar uur ging er wel een hengel af. Na de derde dag hadden we al 25 karpers waaronder 6 dertigers en 4 veertigers. De vierde nacht ging in, een spiegel van 17,8 kg om 23u was het startschot van die nacht. Om 2 uur gierde de delkim het weer uit, een pracht schub van 24,7 kg lag op de mat. Hengel zo snel mogelijk terug uitgevaren zodat we de bedchair terug konden opzoeken. Maar nog geen half uur later was het weer raak en ja hoor deze vis maakte de sessie af. Bam 25,7 kg. Voldaan kroop ik toch nog even mijn bed in, want 2 uurtjes later kwam het zonnetje weer te voorschijn en was het tijd om een paar visjes op de gevoelige plaat te zetten. Het bleef lopen tot de laatste uren waarin we aan het inpakken waren. We eindigden ons 5 daags tripje met 38 Karpers. Dus zeer voldaan keerde we huiswaarts. The Darkness is weer een Top boillie die het gamma van Eddy Sterckx Baitrange gaat versterken. Ik ben alvast overtuigd.

Kelly Leten

Voorjaarssessie. Ik neem jullie mee naar een voorjaarssessie in Frankrijk. Mijn maat en ik zetten koers richting het land van wijn en stokbrood. Het is einde maart en de temperaturen zijn wisselend met dagtemperaturen van 15gr en nachttemperaturen van tegen het vriespunt. Eenmaal aan het water aangekomen vernemen we van de andere vissers dat het helemaal niet los is en dat de meeste beten s’nachts komen. Mijn maat en ik besluiten moeilijk gaat ook. De eerste nacht word er instant gevist met weinig aas om alles een beetje voorzichtiger te tasten want alles wat je in het water gooit kan je er nietmeer uithalen. Maar als we de eerste nacht 4 aanbeten weten te verzilveren begint bij ons een lampje te branden. Voer moet erin! We verspreiden 15kg red angel over een breedte van een 100m en vissen er niet op, de dag erna herhalen we het nog een keertje en dan gaan de hengels erop. Dit bleek een schot in de roos plotseling begonnen de beten overdag te komen en viel het s’nachts stil zalig vissen zo. We hebben er echt een slachtsessie van gemaakt met 30 karpers op het droge met 1 50ty erbij op 5 nachten vissen hoor je mij niet klagen. Tight lines!

IMPORT HEFFING

Lieve mensen, de catalogus van 2021 is niet meer geldig, er wordt hard aan gewerkt voor de nieuwe. Omdat mijn aas niet aan winkels en webshops verkocht worden kan ik de kwaliteit van mijn aas hoog houden en het u altijd vers aanleveren. Dus u betaalt voor wat in het aas zit. Door de coronacrisis is alles duurder geworden en omdat er veel ingrediënten van mij uit Engeland komen ben ik genoodzaakt mijn aas met 0.30 cent de kg duurder te maken, ook pop ups, baitboosters, liquids zullen met 2 euro duurder worden op zich is dit allen geen ramp. Ten eerste is mijn aas al meer dan 6 jaar niet duurder geworden ondanks zijn hoge kwaliteit! Ik hoop op begrip van jullie want het is een noodzaak en het is nooit leuk om opslag te melden, maar het moet het grote voordeel is mijn aas zal altijd van topkwaliteit blijven, vers zijn en het zal altijd exclusief voor mijn klanten blijven Vang ze Groetjes Eddy Sterckx